tisdag 13 december 2016

Ett år till

December är tydligen en månad då jag går tillbaka och funderar över året som gått, vad som har hänt, hur allt har känts. Eftersom det nu gått nästan exakt ett år sedan jag skrev sist, och det ÄR december, bestämmer vi att det är så.

Det har varit ett förskräckligt år. Absolut inte bara för mig; i världen finns krig, flyktingkaos, död och elände. Bowie dog. Prince dog! Cohen dog. Rickman dog. Men för mig personligen har det varit rätt mycket också. Jag släpar bara på, och märker kanske inte förrän det värsta är över hur sliten jag faktiskt är.

Good things
Två mycket bra saker har dock hänt, och det precis i de sista skälvande veckorna av detta gräsliga stinkande pissår.

1. Ny hund
Mycket fantastisk och underbar varelse med len päls, vänligt sinnelag och stor kärlek.

2. Nytt jobb
Ett riktigt drömjobb, ett önskejobb, något jag verkligen velat länge. In bland böckerna ska jag, som förlagsredaktör på bokförlag. Vi får väl se vad jag tyckte om ett år till.

Hunden:


Så om inget oförutsett händer blir det sannolikt ny uppdatering i december 2017. We'll see.
Gott nytt år!

Inga kommentarer: