lördag 28 juni 2014

I'm beginning to see the light, som Louis Armstrong sjöng



Sista veckan som inneboende. Förhoppningsvis får jag flytta hem på riktigt redan om 5–6 dagar. Hemma börjar allt bli klart. Snart, snart, snart.

Jag är fullt medveten om att begreppet "flytta hem" – åtminstone den här gången – innebär städning, rensning och sortering. Ska ju flytta in inte bara i det nya badrummet. För närvarande står större delen av mina möbler och allehanda attiraljer i vardagsrummet. Kaosrummet.

Kan knappt beskriva hur mycket jag ser fram emot att få mitt hem i ordning igen. Jag längtar hem. På så många plan. Puh.

Dessutom är jag minst sagt besviken på juni 2014; vad i helvete är det för sätt att uppföra sig på? Jag lämnar nu ryktet för Sommaren 2014 helt i händerna på juli och augusti. Vi får väl hoppas att de kan göra ett bättre jobb än du, juni. Torde dock inte vara alltför svårt.

Nästa vecka börjar juli, jag får flytta hem och några andra bra saker händer. Små saker men med stor påverkan, tror jag. Återkommer med besked om händelsernas resultat på min sinnesstämning om några veckor.

Tills dess, andas.


Inga kommentarer: