onsdag 18 februari 2015

Död & elände – my old companions

... nja inte så mycket död, som tur är, men en jävla massa elände. Som inte ger sig. Dödstrött är jag i alla fall. Ohälsa hos mig och barnen, dålig stämning på jobbet (fast härliga kolleger), pissiga framtidsutsikter och inget som känns roligt.

Förmodligen kommer allt kännas bättre när vi alla här hemma mår fysiskt bättre. Vabruari, go the fuck away. Och ju ljusare det blir, desto bättre brukar jag må i allmänhet. Det blir säkert så i år (I VÅÅÅÅR) också.

Men för närvarande går det inte en dag utan att jag drömmer mig till Paleros, värme, sol, bad och obegränsat med lästid utan måsten som hänger över mig. Oerhört svårt att ta till mig att det, om det ens blir av i år, dröjer minst tre månader innan jag är där.

Peace & Love
Försöker få inre ro med hjälp av yogan, och jag vet att det hjälper – åtminstone så småningom – men jag är inte där än. Om man ska tro på karmalagen måste jag ju ha varit ett så fett jävla svin i något tidigare liv. Antingen det eller så kommer resten av mitt liv bli helt jävla fantastiskt lugnt, jämnt, trevligt och bra. Håller tummarna för det sista.

För att nu ingen ska tro att jag bara är ett privilegierat gnällsvin så vill jag lägga till att jag är väldigt tacksam för att mina familjemedlemmar är friska (bortsett från den högst tillfälliga dippen just nu) att vi har någonstans att bo, att vi kan leva nästan precis som vi vill och att vi för det mesta är rätt nöjda och glada människor. Jag skulle så gärna se att 2015 blir året jag kommer se tillbaka på som året då det vände.

Veckans musiktips:



Ser galet mycket fram emot "Straight outta Compton" som kommer snart! Om Dre, Ice-Cube och resten av N.W.A. från första början. Tills dess rekommenderas dokumentären "Something From Nothing" på SVT Play där Ice-T intervjuar bland andra Dre och Snoop. Snabba på dock – bara fem dagar kvar.

Hold up!


Inga kommentarer: