söndag 28 september 2014

Time flies

Oftast känns det som att det bara rusar förbi veckor efter veckor, och det är bara måndagar hela tiden. Eller fredagar om det har varit en bra vecka. Eller tisdagar om det verkligen suger. Men för det mesta är det ju ganska bra.

Så varje fredag tänker jag i alla fall "jävlar, vad fort det går". Men mest "jävlar, vad vi missar mycket".

Tänker på farmor som när vi, alla mitt i livet-människor, tjattrade loss om att dagarna rusade förbi, försiktigt sa: "för mig är det bara nyårsaftnar". Allting är relativt. BAM.

Ett uppdrag – bara så där
I dag såg vi en graffiti-teckning på tuben som hade en gubbe, eller ett ansikte snarare, och en liten text: "Are you who you want to be?" Lilla J läste högt och såg mig sedan i ögonen och frågade om jag var det, den jag vill vara. Nej, tänkte jag och sa ja. Men sedan tänkte jag – jo. Jag är precis den jag vill vara, men jag gör inte det jag tycker att jag borde göra. Och eftersom jag anser att man definieras av sina handlingar borde jag således göra det jag tycker att jag borde göra.

Jag ger mig själv härmed ett uppdrag och en tidsbegränsning.

Nu börjar jag.

Hur är det med dig – är du den du vill vara?

Albert Einstein till höger iklädd, ja... tjejsandaler skulle jag säga.  




Inga kommentarer: