torsdag 15 maj 2014

Avvänjning? Nedtrappning?


Du vet ju också hur det känns när man har gjort en grej varje dag, flera gånger om dagen i månader och månader. Det har blivit en vana. Eller en ovana.

Det kan handla om att röka cigarretter – eller annat; dricka alkohol, snusa, cykla, jogga, gymma ... You name it. Det finns som bekant både bra och dåliga vanor och ovanor. Även en så kallad ovana kanske kan vara bra för just dig?

Det har i en större klinisk undersökning visat sig att medicinskt bruk av cannabis inte funkar på andra än MS-patienter. Och enligt läkarna är skadeverkningarna synnerligen allvarliga och därför viktiga att väga mot eventuella goda resultat. Alltså: om du har MS kan en liten farlig ovana vara bra.

Jag försöker trappa ner på en vana. Ett bruk snarare än ett missbruk, och egentligen en ovana som har blivit en vana. Vanan gör att nedtrappningen leder till saknad. Ovanan gör att jag känner mig duktig när frekvensen inte är lika hög. Dock är det ännu högst oklart huruvida bruket egentligen är bra eller dåligt. För mig. I längden. Allt har så mycket med omständigheterna att göra. Allt är som bekant relativt.

Dock vet jag att det inte behöver vara en dålig vana. Men i mitt fall är det så, i just det här sammanhanget. Timing är nyckelordet här.

Och nu blir det sångstund! Vi kan ju också säga att musik för mig är en vana som kan överdoseras. Men ibland passar det så perfekt. Det här är definitivt en favorit i repris. Get used to it. Lyssna noga – låten handlar om att bli hookad på en person. Jag följer upp med temamusik alltså. Var så goda:











Inga kommentarer: