tisdag 9 september 2014

Supervalåret

Året där man gör superval är här. Eller året då man gör supermånga val. Eller valet gällande supermånga år framöver. Eller ... Jaja.

Mitt enda hopp är att du som röstar i riksdags–, kommunal– och landstingsvalen INTE röstar på Sverigedemokraterna. Eller gör vad fan du vill, men prata aldrig mer med mig om du röstar på dem.

Man kan göra andra val också. Man kan välja att trassla till det så mycket som möjligt på grund av någon sorts missriktad idé om att man kan ändra på människor. Även där gör man hur fan man vill, men det går bra att prata med mig om det.

Man kan bestämma sig för att välja bort saker som man blir ledsen av. Se låt av Melissa Horn nedan. Man väljer, som Melissa sjunger, att vara beredd på storm i princip året om, supervalår eller ej.

Jag har för mycket just nu, men väljer att inte låtsas om detta och får då så ont i ryggen att jag knappt tar mig ur sängen på morgnarna. Jag väljer att behandla detta med Voltaren.

Man kan också välja att lida, men jag tycker inte att jag förtjänar det. Jag förtjänar att ha roligt. Jag förtjänar kärlek. Jag förtjänar champagne. Och – icke att förglömma – diamanter. Oh well, good things come to those who wait. Eller?





















Aha. Aldrig ger upp kanske det var. Jaja.  

Var så goda:

Inga kommentarer: